Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2018

Είναι τα περιστατικά αποτέλεσμα «σύμπτωσης» ή «κακιάς στιγμής";

Ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Δήμου  για το δυστύχημα (video δήλωσης).
Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017
Τραυματίστηκε σοβαρά ο οδηγός απορριμματοφόρου-υπάλληλος Καθαριότητας του Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης, όταν το φορτωμένο απορριμματοφόρο που κατευθυνόταν στον ΧΥΤΑ Φυλής, βγήκε από την πορεία του, έσπασε τα προστατευτικά κιγκλιδώματα κι ανατράπηκε στην έξοδο 5 (Αιγάλεω) της Αττικής Οδού.


Κυριακή 31 Δεκεμβρίου 2017
Έφυγε ο συνάδελφος οδηγός απορριμματοφόρου, που έδινε τη μάχη για τη ζωή από τις 23 Οκτώβρη.


Τι δηλώνει ο Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Δήμου Λυκόβρυσης - Πεύκης για το δυστύχημα; 

Τα τελευταία δύο χρόνια, "κάθε Δευτέρα η υπερφόρτωση των απορριμματοφόρων είναι τρομακτική", με τη διοίκηση "να το γνωρίζει και να κάνει τα στραβά μάτια", ενώ οι εργαζόμενοι "αναγκάζονται να βάζουν, μαζί με τα σκουπίδια, μπάζα και κλαδιά", με αποτέλεσμα να μπλοκάρουν τα μηχανήματα και να προσπαθούν οι εργαζόμενοι με τα χέρια να τα ξεμπλοκάρουν, με κίνδυνο ατυχήματος.


 


Εδώ είναι ο μακρύς Κατάλογος Εργατικών Ατυχημάτων στους ΟΤΑ ( Ιανουάριος 2018), πολλών από αυτά θανατηφόρων, που αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς στις υπηρεσίες καθαριότητας των δήμων.

Είναι τα περιστατικά αποτέλεσμα «σύμπτωσης» ή «κακιάς στιγμής"; 

Για κάθε ένα από τα γεγονότα, θα εκδοθεί πόρισμα. Οι εργαζόμενοι δεν θα το γνωρίσουν. Δεν υπάρχει στην Ελλάδα αξιόπιστη δομή αναγγελίας και καταγραφής εργατικών ατυχημάτων και μηχανισμός συλλογής και ανάλυσης στοιχείων. Είναι μία από τις παραδοχές του Υπουργείου Εργασίας στην Εθνική Στρατηγική για την Ασφάλεια και Υγιεινή στην Εργασία, για τα έτη 2016-2020. (Βλέπε: ΦΕΚ σύνδεσμο)

ΦΕΚ 3757 Β /25-10-2017.

Μέχρι να δημιουργηθεί και να λειτουργήσει αυτή η δομή, οι εργαζόμενοι μετρούν νεκρούς και δηλώνουν: Δε χωράει αμφιβολία, ότι οι αιτίες είναι: 
  • η εντατικοποίηση της εργασίας, 
  • η έλλειψη προσωπικού, 
  • οι ελαστικές σχέσεις εργασίας και η "ανακύκλωση" εργαζομένων στις θέσεις επικίνδυνων εργασιών, με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνει ο εργαζόμενος να "χτίσει" την αναγκαία εμπειρία, 
  • η πλημμελής συντήρηση των οχημάτων, 
  • η παλαιότητα των μηχανημάτων, 
  • το έλλειμμα εφαρμογής της νομοθεσίας για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας, 
  • τα λειψά έως ανύπαρκτα μέσα προστασίας, 
  • η λάθος αντίληψη που επικρατεί ότι οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες καθαριότητας είναι κατώτερου μορφωτικού επιπέδου και δεν επιδέχονται εκπαίδευση,
  • η πίεση της οικονομικής διαχείρισης των δημοτικών τελών τα χρόνια της κρίσης, σε βάρος του κόστους εξοπλισμού και προσωπικού (οδηγών και εργατών) των υπηρεσιών καθαριότητας. 
Οι κυβερνώντες, οι δημοτικές Αρχές, οι αρμόδιοι φορείς, οι "υπεύθυνοι" πέρα από τα συλλυπητήρια και τη διαβεβαίωση ότι στέκονται αλληλέγγυοι στην οικογένεια, αναγκαίο αυτονόητο, πως εξηγούν το φαινόμενο της αύξησης των εργατικών ατυχημάτων στις υπηρεσίες καθαριότητας των ΟΤΑ, προκειμένου να βελτιωθεί η πρόληψη τους; 

"Για να σταματήσει να αποδεχόμαστε, ως κανονικότητα της ζωής, να τσακίζεται κάθε λίγο, ένας από εμάς."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.